February 28, 2012

Siri Kesepuluh : Hayati Kempen Sayangi UPSI Tajaan DD dan Juak-juaknya

Tentu sekali ramai yang terkejut dengan beberapa banner yang digantung di sekitar kampus sebagai kempen sayangi UPSI. Melihat keadaan yang ada, penulis teringat kepada pepatah orang-orang tua-tua “bagaikan menghias tahi sendiri”. Kalau dah namanya tahi, hiaslah secantik mana pun ianya tetap berbau dari jauh.

Maka terpampanglah muka tak malu DD dan juak pengetuanya di kain rentang sekitar kampus. Penulis ingin bertanyakan kepada DD dan juaknya, Siapa yang tak sayangkan UPSI? Semua orang sayangkan UPSI sebagai tempat mencari makan dan mencari ilmu. Cuma cara menunjukkan rasa sayang itu berbeza dengan antara kebanyakan orang dengan DD… dan juaknya. DD.. dan juak-juaknya menunjukkan rasa sayang kepada UPSI dengan cara yang luar biasa, antaranya adalah mencabar pelajar yang tidak sehaluan. Akhirnya lahirlah orang seperti Adam Adli yang menyahut cabarannya. Cara yang kedua perabiskan duit universiti dengan aktiviti yang tidak berfaedah, cara yang ketiga sekat posting pelajar supaya DD… ada isu yang boleh di gunakan untuk mengugut pelajar.

Berita terbaru yang penulis dengar daripada rakan sejawat DD… di sebuah universiti di Pulau Mutiara, DD… TELAH MENYATAKAN HASRATNYA UNTUK MEMBEKUKAN POSTING PELAJAR UPSI ANDAINYA CALON MPP TAJAANNYA KALAH DALAM PEMILIHAN MPP AKAN DATANG. Oleh itu, selain daripada masalah sedia ada yang dihadapi oleh kerajaan, DD… dan juak-juaknya adalah dalang sebenarnya disebalik pembekuan posting yang berlaku hari ini, agar isu tersebut boleh dijadikan bahan ugutan untuk kempen pemilihan MPP.

Cuma DD… perlu ingat bahawa selepas pilihan raya umum akan datang, belum tentu DD… dan juak-juaknya ada tempat di UPSI. Apabila kerajaan sudah berubah, penulis pasti DD… dan juak-juaknya akan dihalau keluar daripada UPSI.

Berbalik kepada kempen sayangilah UPSI anjuran DD… Maka terpampanglah gambar DD… dan juak pengetuanya. Sedangkan inilah dalang sebenar yang merosakkan nama baik UPSI pada mata masyarakat. Besar sangatkah jasa DD… dan juak-juaknya di UPSI sehinggakan gambarnya tertera di banner itu. Adakah jasa DD… dan juak-juaknya mengatasi jasa dekan, ketua jabatan dan pensyarah lain yang gambarnya tidak tertera atas banting tersebut. ATAU KEMPEN SEBENAR YANG HENDAK DIJALANKAN OLEH DD… DAN JUAKNYA ADALAH “SAYANGILAH DAKU DAN JUAK PENGETUAKU” geli penulis nak menulisnya..

No comments: