December 4, 2012

UPSI - Apa 'sudah & akan" jadi?


Hakikat sebenar apa yang sedang melanda UPSI adalah kaitan terus dengan senario politik negara yang diterajui UMNO!!  Pendedahan mengenai niat ghairah TNC HEPA, DDj untuk bertanding dalam PRU13 mengukuhkan lagi bukti bahawa UPSI telah dilibatkan secara langsung dalam politik UMNO.  

Sebab dan akibat tersebut telah menjadikan UPSI dalam keadaan yang terumbang-ambing dalam segala pengurusan serta mencemarkan reputasi UPSI sebagai universit pendidikan yang terulung di negara ini.

Pendedah yang lebih mengejutkan lagi adalah apabila YDP MPP, Mohd Fadlilah, telah melibatkan diri secara aktif dalam politik UMNO sedangkan kebajikan mahasiswa UPSI diabaikan! Isu open market tergantung! Isu UMNO !!  Isu mahasiswa terabai! YDP gadai mahasiswa! TNC HEPA gadai UPSI!

Dalam keadaan yang seperti ini, ramai mahasiswa mula mengeluh dan terkilan apabila isu yang disuarakan dan diadukan sama sekali tidak mendapat maklum balas daripada YDP.  Exco-exconya seperti  anak yang kehilangan ayah kerana kabinet yang dibentuk dan diketuai oleh ‘Fafa’ tidak digerakkan sama sekali.

Mesyuarat telah ditangguhkan banyak kali kerana ‘Fafa’ hanya mengambil waktu dalam perhimpunan UMNO dan syok dengan majlis jemputan di luar.

Kerana keadaan seperti itu terjadi! Harus ada tindakan drastik dilakukan oleh mahasiswa UPSI! Desak YDP, saudara Mohd Fadlillah letak jawatan! Dan difahamkan juga DDj sendiri sudah mula terkilan dan mual karenah anak buahnya itu tidak tahu buat kerja dan tidak berkaliber.

Surat bertimbun tidak dicop dan ditandatangani YDP. Kenyang makan di majlis mewah UMNO, Mahasiswa kebuluran di KUO tahan lapar kerana harga makanan mahal. Ini yang patut dijawab oleh YDP! Bukan berkobar-kobar mati untuk UMNO!

TNC HEPA gila kuasa! Gila nama! Kalau sudah terlampau gila! Buang terus jawatan sebagai TNC HEPA! Mahasiswa mahu kamu fokus untuk kebajikan Mahasiwa! Bukan berkobar-kobar menjaga hati NAJIB!

2013 UPSI akan jadi universiti open market! Tahniah untuk semua mahasiwa UPSI!

Penulis adalah ahli kumpulan ‘Smile UPSI’
Tulisan ini merupakan pendapat peribadi penulis

2 comments:

mohd fadzli said...

haha isu ni dah ada sejak aku student upsi g..skang aku dah mengajar kat sekolah isu tetap lom diatasi lagi..upsi mmg tmpt politik...

Anonymous said...

...mencemarkan reputasi UPSI sebagai universit pendidikan yang terulung di negara ini..lu tulis!

wa gelak memanjang aje..dgn tulisan lu...UPSI bukan ulung sangat..gulung-guling ade lah..\

kah..kah..kah..x yah! biasa leer lumbu-lumbu di atas tu semuanya geng umporno ler...prof. kangkung aje yg berlambak kek 1malaya nie!!!