November 7, 2013

Mahasiswa Pendidik (MP) Ubah Dasar - Kuasai MPP

Tanjong Malim, 7 Nov – Mahasiswa Pendidik (MP) membuat keputusan mengubah dasar mereka sebelum ini dengan meletakkan hasrat untuk menguasai Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dalam PRK kali ini.

Koordinatornya, Abdul Hakim Wan Mohd Nor menyatakan perkara tersebut dalam satu mesyuarat yang dibuat dalam persiapan menghadapi PRK yang bakal berlangsung tidak lama dari sekarang.

Mesyuarat tersebut yang dihadiri oleh semua calon dan barisan pimpinan MP telah bersetuju dengan keputusan yang dibuat tersebut.

“ Keputusan ini dibuat secara kolektif dengan semua barisan pimpinan MP dan komitmen kami untuk menawan kampus UPSI akan dilakukan dengan bersungguh-sungguh, katanya semasa dihubungi.”

“ Kita telah mempunyai senarai calon yang akan bertanding dan akan umumkannya sebelum proses penamaan calon peringkat Sekretariat Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (SPMPP) dilakukan, tambahnya lagi.”

Dalam perkembangan berkaitan, UPSI dijangka akan mengumumkan pembubaran MPP sesi 2012/2013 pada 21 Nov ini. Manakalan PRK dijangkan akan ditetapkan pada 26 Nov dengan tempoh kempen selama tiga hari bermula 23 hingga 25 Nov. 

2 comments:

Muhammad Ariff said...

Teruskan berusaha MPP untuk mahasiswa

Muhammad Ariff said...

Teruskan berusaha MPP untuk mahasiswa