June 3, 2010

Zahar seru mahasiswa turun 'demo' anti-Israel esok

Tanjong Malim , 3 Jun - Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah MPPUPSI , Mohd Zahar Mohamed Nor mengecam tindakan kejam pengganas Zionis terhadap Armada Gaza yang menjalankan misi keamanan kepada rakyat Palestin dan menyeru mahasiswa menyatakan kecaman dalam siri demo akan diadakan pada esok hari di beberapa tempat seluruh negara.

Katanya , 'mahasiswa perlu menyatakan kecaman mereka berhubung isu Palestin yang tidak pernah selesai sejak beberapa dekad yang lalu, isu ini melibatkan isu kemanusiaan , pencabulan terhadap hak asasi manusia dan kekejaman pengganas Yahudi sepatutnya membuka mata kita untuk turut sama menyatakan kecaman terhadap Israel ".

Tambahnya lagi, 'esok akan diadakan beberapa siri demonstrasi kecaman dan solat hajat , saya mengajak rakan-rakan untuk turut serta menyatakan bahawa mahasiswa turut cakna berhubung isu ini ", ulasnya.

Dalam pada itu, beberapa siri demo telah berlangsung diseluruh dunia termasuk Malaysia bagi mengecam tindakan jahat Israel. Esok, beberapa siri demo akan diadakan selepas Jumaat bermula di beberapa tempat termasuk di Masjid Kampung Baru dan Masjid Negara.

Dalam hal berkaitan, pagi esok juga akan diadakan solat hajat dan ceramah khas mengenai isu Palestin bertempat di Stadium Sultan Muhammad ke-IV Kota Bharu manakala pada petang ini satu solat hajat akan diadakan di Stadium Melawati Shah Alam.

5 comments:

Anonymous said...

en zahar........sblm g berdemo ke apa ke.....perjuangkan hak utk posting kami dulu....dh sembilan tunggu posting.....tkkn MPP taktau atau buat2 taktau......

Anonymous said...

tu lah ko anon..
peentingkan diri sndiri..
masalah hak umat Islam ko tak reti..
bodoh bengap...

Anonymous said...

apa yg korang rasa dapat kalau korang berdemo??
semuanya ttp sama kan?
kecuali korang g sana berjihad...
selemah2 iman tolak dengan hati... :)

Anonymous said...

demo2..tak habis dgn demo..pi sana je sertai sukarelawan..dok demo x dpt apa...

nak ajak berdemo apa bendanya

sayangsolehah said...

dah hati batu@kering@mati, itu je la komennya..