June 20, 2010

Tunggu sehingga pengesahan senat- Bahagian akademik

Tanjong Malim, 20 Jun- Mahasiswa yang baru sahaja menamatkan praktikum pada bulan mei lalu dinasihatkan untuk tidak mengisi borang penempatan secara atas talian sehingga pengesahan senat yang dijangka pada 24 Jun ini.

Menurut Mohd Amin, Exco Akademik dan Kerjaya yang dihubungi berkata, pihak akademik berpesan kepada semua mahasiswa agar bersabar dan bertenang supaya tidak timbul masalah-masalah yang boleh mendatangkan kesan kepada mahasiswa sendiri.

“Daripada maklumat bahagian akademik, tarikh kelulusan senat dijangka pada 24 Jun ini, surat tamat pengajian dan keputusan praktikum akan diposkan dalam 3 hari selepas tarikh tersebut manakala transkrip akademik pula akan dikeluarkan 2 minggu selepas itu yang dijangka pada 8 Julai.

“Oleh itu, mahasiswa dinasihatkan bersabar dan sentiasa ‘update’ dengan maklumat terkini. InsyaAllah, kalau tiada apa-apa, mahasiswa yang baru menamatkan praktikum boleh mengisi borang penempatan tersebut selepas 24 Jun ini,” katanya.

19 comments:

Anonymous said...

salam..kalau dah isi cmne ye...?

Anonymous said...

harap2 cepat la...bkn apa,nanti takut line jam sbb ramai sgt huhu...

PUAN PIA said...

Salam...

Terimakasih atas info..

Maksudnya xpayah isi la ye?

AFITI said...

bila boleh isi?24 tu?ke kena tggu surat smpai dlu baru boleh isi?sbb tarikh tutup 30hb

Penerbit Ibnu Al-Manhar said...

Salam..tq atas maklumat ni.

Mr. Teller said...

Salam media.kalau ikut maklumat yang diperolehi daripada saudara amin,borang boleh diisi selepas 24 jun.surat yang akan dipos itu hanya bertujuan sebagai dokumen yang perlu dibawa utk temuduga.jadi boleh isi dulu secara online jika senat dah sahkan pada 24 jun tu.pengesahan penting kerana ada pelajar yang mengulang, gagal praktikum dll.

jika ada sebarang maklumat boleh email pada upsikini.

terima kasih kerana masih bersama upsikini.

PUAN PIA said...

oohh... maksudnya tarikh pengesahan senat ialah 24 jun..

cume skrg ni xtau tarikh konvo aje lah ye?

Anonymous said...

yang mana dah isi xpelah.nanti kena update pulak r..kan blh update.

cik arnab said...

huhu.. kena selalu update n tgk upsi kini la nih..

Anonymous said...

harap upsikini slalu update berita pasal isu ni...terima kasih...

Anonymous said...

kalu da dpt pengesahan senat...trikh konvo pon akan dapt gak kan...???...

Anonymous said...

tarikh konvo dah tahu.menurut bahagian akademik konvo akan diadakan pada 12-16 oktober 2010.tarikh ini dah diperkenankan oleh DYMM Tuanku Bainun. Cuma untuk pengetahuan semua konvo x menjadi masalah kerna anda dah layak untuk temuduga posting jika dah ada surat tamat pengajian, transkrip dan slip peperiksaan. Jika ada apa-apa yang terkini kita akan masukkan dalam upsikini.sentiasa bersama upsikini.

Anonymous said...

mcm mana pula dgn kenyataan menteri pelajaran semalam yg menyatakan calon yang telah lulus kursus perguruan tidak akan lagi dilantik sebagai Guru Sandaran Terlatih (GST) sebaliknya diserapkan sebagai guru tetap tidak lama lagi...adakah kita masih perlu isi borang intrvw GST tersebut atau tidak??...boleh tolong minta penjelasan drp pihak upsi berkaitan dgn kenyataan ini?..
terima kasih

Sudir Suichi said...

all the best 4 all of us...thanx yea

Anonymous said...

untuk makluman semua pelajar semester 8 dan ke atas (Semester akhir pengajian) yang telah melengkapkan struktur pengajian boleh mengisi permohonan Posting secara dalam talian (e-GST) di http://www.emoe.gov.my

Pelajar boleh menggunakan tarikh '24 JUN 2010' sebagai tarikh kelulusan Senat di dalam borang posting (e-GST) dan tarikh ini juga adalah tarikh tamat pengajian anda semua.

Surat Tamat Pengajian yang telah disahkan oleh Senat dan Slip Keputusan Akhir akan diposkan terus kepada Pelajar.

Daripada Unit Pengijazahan.Akademik

Anonymous said...

hiii,..saya nak tanya..kalau surat tamat pengajian dan keputusan akhir diposkan sampai ke rumah, bagaimana dengan transkrip yang dikuarkan 2 minggu selepas 24 jun????? adakah kena g amik d upsi atau pihak upsi akan poskan?????

Anonymous said...

anyone ade dpt msg cmni:
"Fowd dr ketua unit pengijazahan: boleh mula isi borg e-gst skrg, dlm web KPM. tarikh senat guna 24/6, konvo guna 12/10.esk last.sebarkan.."
Betul ke msg ni..n kalau betul kenape die x post je kt website announcement Myupsi...instead of sending msg like this...hmm..so everyone yg dpt any msg like this please stop forwarding this msg..buat orang gelabah je...to the creator of this msg..."please stop doing khabar angin like this..."

Anonymous said...

semakkan temuduga pada 19hb julai yee.

Anonymous said...

Tarikh Semakan Panggilan Temu Duga Guru Sandaran Terlatih Siswazah ditunda. Panggilan temu duga Guru Sandaran Terlatih Siswazah Keluaran IPTA bagi sesi permohonan 1 - 30 Jun 2010 hanya boleh disemak mulai 27 Julai 2010.