February 18, 2010

Pro Kebajikan sokong hukuman sebat

Tanjong Malim, 18 Feb- Pro Kebajikan hari ini menyokong hukuman sebat yang dijalankan ke atas pesalah zina yang telah dilaksanakan oleh Jabatan Penjara baru-baru ini.

Menurut Mohd Zahar, exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah MPP 09/10, hukuman ini dapat menginsafkan dan memberikan pengajaran kepada pesalah-pesalah yang telah melakukan kesalahan seperti berzina dan minum arak.

“Hukuman sebat ini sebenarnya boleh mendatangkan keinsafan dan memberikan kesedaran jangka masa panjang kepada yang telah melakukan kesalahan terutama yang melibatkan penzinaan dan meminum arak.

Beliau juga menyokong hukuman yang dijalankan dapat mengurangkan kebejatan sosial dan mengurangkan masalah pembuangan bayi yang semakin meruncing kini.

“Saya berpendapat dengan perlaksanaan ini dapat mengurangkan masalah-masalah sosial yang berlaku di kalangan masyarakat kini. Jika dilihat kepada berita-berita, kes pembuangan bayi akibat daripada zina amat membimbangkan. Jadi insyaAllah, moga-moga dengan pelaksanaan hukuman ini, dapat memberikan keinsafan kepada semua pihak,”ujarnya

No comments: