September 1, 2009

Pusat Islam, Biro LPS MPP sedia juadah berbuka percuma

Bulan Ramadhan begitu sinonim dengan majlis berbuka puasa beramai-ramai atau lebih dikenali dengan nama ‘moreh’ yang seringkali diadakan bagi mengeratkan silaturahim dalam satu komuniti selain bersedekah memberi makan kepada tetamu yang hadir meraikannya.

Di Universiti Pendidikan Sultan Idris , Pusat Islam UPSI dengan kerjasama Biro Latihan & Pembangunan Sahsiah Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) turut menjalankan majlis berbuka puasa beramai-ramai ini.

Aktiviti yang diletakkan di bawah Program Penghayatan Ramadhan 1430 H ini diadakan pada hari Isnin hingga Jumaat di Bangunan Bitarasiswa dan kolej-kolej kediaman.

Apa yang menarik perhatian ramai mahasiswa untuk bersama-sama dalam majlis berbuka puasa ini adalah kemeriahan berbuka puasa bersama selain dihidangkan secara percuma kepada tetamu yang hadir.

Sehingga Ramadhan ke-11 hari ini, majlis ini dikatakan mendapat sambutan menggalakkan dan bagi mengekalkan kemeriahan ini, pihak penganjur mengajak semua mahasiswa untuk hadir bersama-sama berbuka di sini.

No comments: